Jumaat, 31 Disember 2010

2010... GOODbye..........2011........welCOME.......

salamalaik.........

31hb= hari ini
hari terakhir tuk tahun 2010...
bye2 2010....
agk2 pe yg aku azam awl tahun ari tuh tercapai xek?
ermmm.. 
bialh aku tahu sndiri...
2010= byk sgt bnde terjadi yang leh wat aku nagis n macam2 lah...
xpe..
aku still aku..
aku still lg hidup dengan senyuman dibibir..
aku masih boleh ketawa...
aku mengenal erti sebenar 'ape itu menuntut ilmu'
aku nak akhiri tahun ini dengan penuh kesyukuran
kerna Allah masih panjangkan umur aku...
walau byk dugaan..
aku tetap sabar n tabah...
--------------------------------------------------------------------------
TAhun ini ... sy mendapat seorang kakak.....
dia wt sy terasa cam ade sorang kakak kandung..
coz adik mmg xde akk kandung..
akk ipar adelh..heeee
kakak ku yg comel itu adalah
HONEY MEE-YOON
sayang kakak!! ^_^

tahun ini aku ketemu balik dengan seorang abg yg mmg dh lme sgt xcontax dia..
rindu sangat same abg ku yg seorang nih...
well skrang dia dh berisi sikit berbanding beberapa tahun yg lepas...HEE
sayang abg.
FAZLI ARIF


tahun nih jugak aku dapat seorang adik..
comel sungguh kamu..
bagai mau bawak balik duk dengan kakak jek dik..
satu hari ti..
akk nk bwk kamu jmpe mak kakak..^_^
n katakan padanya ini lah adik yg sy syg....
rajin2 stdy tow sayang..
nanti dpt kputusan gempak2..
ade problem..
cte kt akk k..
insyallah akk leh jd pndgar yg setia..
sayang kamu...^_^
AINI SUHAIDA
 
tahun ini juga aku menjadi seorang pelajar di 
COSMOPOINT MUAR 


tahun ini juga aku berkenalan dengan rakan2 suke n duka ku...
mane2 klo kte orang lepak
comform kte akn sllu wt kecoh..
dgn gelak or entah ape2 jek..
klo kte xckup ber3 dlm satu hari tuh..
msti xkecoh...heeee
sayang kamu ber dua
ANURA AHAMAD
NORHAZIMAH ROZWIN



tahun ni jugak aku belajar membuat blog..
mule2 tuh mmg susah gile r..
rse cm xsunggup jek nk tempuh alam membloging nih...
tp aku ade seorang kwn yg memberi semangat...
dia ckp 'cayok2'..heeeee
so blajar lh dri dia..thanks ye kamu..heee
dia ni adalah
 MUHAMMAD SYAFIQ AFANDI
  
 tahun nih jugak aku kenal dengan seseorg yg leh dipanggil kawan rapat gile...
seseorang yg mengambil berat akn diriku...
dia nih klo dh start bebel dh cm atok tua...heeee
tp dia nih sweet..
suke bg aku lukisan...
aku suke tgk lukisan dia..
thanks ye kamu..^_^
duit rye 10ringit = 1:RM & 9:kertas potostat tipu RM...
sy simpan lg au..heeeee :-P
kamu...
walau ape pon trjadi lepas nih...
kte tetap akn jd BFF right?
hope so...
wish u happy always in new years...
EONE EMORASHI


tahun nih jugak n bulan nih jugak..
aku happy sangat..
coz...
usia perhubungan kami menjangkau tahun yg ke-3..
segala suke duka kami kongsi..
aku tawa dia tawe..
aku senyum dia senyum..
dia nagis aku nagis...
dia senyum aku turut senyum..
byk dugaan kite lalui same2 kn sayang..
dugaan tuh wat kite sme2 kenal erti kehidupan..
dan mengetahui cabaran yg akn datang tuk kite tempuh...
amin...
harap kite tempuh thun akn dtg same2 dengan tabah...^_^
i love u n miss u so much my dear
ISMAIL SENON



 welcome 2011
esok=1hb tuk tahun 2011..
moga aku menempuhnye dengan sabar...
dan akan ku bukak lembaran diari baru dgn senyuman...
azam baru akn ku titip dlm ingatan dan
inysallah akn ku gapai tahun depan...
tuk teman2 ku semua... 
moga tahun baru yg bakal menjelma esok
(opss tggl esok jek ek..heee)
sambut dengan senyuman kerana permulaan hari baru dimulakan dengan senyuman
akan menenangkan minda kite...^_^


video nih tok korang sume...
xtau lh npe enth leh suke dga lak...heeee
tp lgu nih mcm menenenangkan ht ku...
video

p/s: pada rakan2 yg xdisebut... jangan kecik ati ye.... coz kamu sume dlm hati sy.. n kamu tetap ade dlm hati sy...sayang semua...^_^


Ahad, 26 Disember 2010

BINTANG

BINTANG..
 kau lah penawar duka ku..
kau lah senyuman ku..
kau lah harapan ku tuk terus kedepan..
kau lah sahabatku..
kaulah kasih ku..
kau lah cahaya yang menerangi hatiku..
kau juga menerangi malam bersama bulan...

.................................................................................

teringat waktu dahulu..
pagi subuh bersiap tuk pergi kerja..
diwaktu sedang menunggu bas..
terlihat sebutir bintang yang mewarnai awan
menyambut mentari menjelma dihari yang cerah..
sungguh indah bile ku lihat..
terasa ia senyum kepada ku..
terus ku jatuh hati kepadanya..
dan akan merinduinya tatkala hari mendung..
bila aku rindu akan cahayanya..
akan ku lihat dikaki langit 
melihat iye tersenggam indah..
cukup lama aku tidak melihatmu wahai bintangku..
kini aku merinduimu..
tatkala aku terasa sunyi... 
akan ku tercari2 mana kamu menghilang...
kau lah cahaya menerangi hatiku..
dan langit Allah..


P/s: hati terluka bila ku sedar kau kianati cinta, jiwa meronta bila ternyata kau menduakan cinta.. ermmm.. sob2... bintang oh bintang... sok akan ku lihat kamu dengan senyuman... walau hatiku muram...:)

....sAbAr....

Bila engkau memandang segalanya dari Tuhanmu,
yang menciptakan segalanya,
yang menimpakan ujian,
yang menjadikan sakit hatimu,
yang membuatkan keinginanmu terhalang,
serta menyusahkan hidupmu.
pasti akan damailah hatimu, kerana
masakan allah sengaja mentakdirkan
segalanya untuk sesuatu yang sia-sia..
bukan Allah tidak tahu deritanya hidupmu,
retaknya hatimu,
tapi mungkin itulah yang dia mahu,
kerana
dia tahu hati yang sebeginilah
yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat
dan akrab dengan Nya..

..........................................................................................

ya Allah tambahkanlah kesabaran ku lagi 
untuk menghadapi hari-hari Mu yang mencabar ini...
tabahkan hatiku tuk menyusuri hari akan datang
kerana aku belum cukup kuat tuk semua ini...

hatii...

salamalaik...
hati ku kata sayangkan kamu...
hati ku kata cintakan mu..
hatiku kata kamu adlah yang penting padaku..
hatiku... semuaya hanya kamu....

aku ni kan nakal  A.K.A degil..heee
bile kenakalan melanda..
datang sudah soalan yg merapik2..:P
duk aku tanya dia ..
bg 10 sebab menusabah yang boleh membuktikan kata2nye...
1.syg sgt
2.xnk lepas an
3.ati yg memilih
4.lain dari owg lain...sbar.. syum..
5.sweet...
6.xksh..
7.degil
8.sporting
9.dkt walau jauh
10.jge sperti jge maknye.

ambik ringkasan..
tu jek leh bgtau..
yg len is privacy..heee
ckup 10 sbb dia bg..
terharu aku...
harap itu datang dari hati mu yg ikhlas...
:)

SUngguh JAHATNYA DIRIKU.......

بسم الله الرحمن الرحيم
dengan nama allah maha pengasih lagi maha penyayang

ya allah...
hamba mu ini telah meyakitkan ati seorang dari beribu umatmu didunia ini..
aku telah membuatkan dia berasa seperti seorang yang di paksa berkata2
maafkan hamba mu ini ya allah...
kamu..
maafkan saya ye...
sesungguhnya...
saya tidak berniat berlaku sebegitu kepada mu..
cuma mahu ,mengetahui ape yg ade disebalik dirimu...
dan sejauh mana kebenaran kata hatiku..
tp ape yg hati ku berkata..
sumenya adlah btul..
tidak menyimpang walau sedikit..
walau kamu tercabar..
tapii
 kamu mampu tuk sembunyikan segalanya..
walaupon aku tau hal yang sebenarnya..
kamu sungguh marah...
tapi kamu diam dan mengalah..
dalam sembunyian yang kamu wat..
aku tetap dapat melihat dan merasakkanya...
bahawa.. kamu berselindung disebalik muke mu yg kemerahan waktu itu..
xkusangka ...
kamu cepat belajar tuk jadi seorang yang sabar..
walau kite baru mengenali antara satu sama lain..
tp aku gembira tntang perubahan dirimu..
tapi jika kamu melepaskan kemarahanmu..
aku rela menghadapinya..
tapi mungkin akan mengejutkan dirimu..
kerana aku seorang yang pemurah ..
lebih lagi pada bab membazirkan airmata..
tp hari tuh..
kamu kte 
kamu xmahu lihat aku menangis...
kamu xsanggup lihat aku sedih..
oleh itu kamu tahan kemarahanmu..
tapi 
lagi elok jika kamu wat sume ini
dengan niat kerana ALLAH....
Dia akan turut membantu mengubah dirimu..
dia akn berada disisimu tiap masa...
aku..
hanya sementara didunia nih...

aku tidak berniat disebalik kegembiraan yang kite lalui hari itu
aku selitkan kedukaan & kesedihan pada dirimu...
aku mohon maaf buat dirimu sekali lagi...
akhirnya aku mengerti tentang dirimu..
insyallah xkn ku ulangi sebegituh lagi seperti hari yg sebelom ini...
krna aku xsanggup melihat dirimu sedih...
maaf dari ku sekali lagi....




SAkit...



salamalaik.....
 harap anda sihat sejahtera hendaknya....
  sebut psl "sakit"....
   sakit aku xelok2 lagi...


macam makin teruk pon ade.huhu
 wahhh!!
  terasa lemah sudah badan ku tuk menanggung sume nih...
   tp xpe aku harus tabah tuk menempuh dugaan yang Allah beri ni...


sakit nih rasanya dah 2mggu kot...
 ari tuh baik jp.. dlm 1 hari 1/2..
  pastuh sambung sampai ke hari nih...hurmm
   apelah yang melanda diriku..


nak kata x g klinik.. 
 dh g pon..
  sampai dah abis sume ubt yang doktor bg tuh aku telan..huhu
   nak kte aku xpntang? (mmg xpntag kot)huhu


batuk aku?
 macam makin teruk..
  terasa batuk ku berdarah kembali
   sume orang dok bebel2... suh g klinik... degil kot aku nih... xg gak ..huuu


bersin?
 fuh jangan citelh
  entah dh bpe puluh kli aku bersin agknye sejak stat sakit arituh.. 
   sampai lah ke hari ini...


selesema lak...
 dh tau pon bersin tanpa henti...
  alamat lah selesema pon datang dengan senyuman..huhu
   dia xnk bnti2 lak tuh... hangin tol aku... kemana2 msti menyediakan sehelai sapu tangan.. klo x..huhu


antybody lak...
 ramai kte antybody aku xckup kuat tok lawan penyakit yg dtg..
  dh siap diaorg cadangkan suh aku ambik antybody dari doktor..huhu
   agak meyeramkan bile dga cm tuh... xpelh...xmo lh ambik.. bia lh cm nih.. coz ni adlh dri aku yg sbnrnye...


p/s: bialah sy yg sakit tp bukan orang yg sy syg... harap sihat2 jek.... jangan risau pasal sy... coz sy okie2 jek...:)

Rabu, 22 Disember 2010

ℓʋαнαи

HAri niH BOsan TahaP Gaban


wah2! kje punye byk ...
gn OUTCOME,PROJEK + nk final lg....
aku leh wt donoh jek..huhu
bukan cam orang len,sebok wt kje...
aku dok bosan.. sampai xtau nk wtpe...!!
huhuuuuuu

Hari NIh TerkenE Lagi JadI CaM OraNG BOdoh..

peh taubat siot!!
xmo lg!!
cam sial gak ek!
(sory kasar sikit)
GeraM tAHAP deWA dah!!
xpe! 
sIaP!!
nanti tau lah aku...
dah jadi bayak kali.... 
Ni yang last!!


HaRI niH SeJUK    

peh!! 
duk kat bilik ESKIMO(libbry)  nih wat aku terasa nak beku...!!
ADUH!!... aku slowkan itu A/C diaowg kuatkn lagi!!
korang nih kulit buaya ke ha?? ....
huuuuu
kuku ku dah cam nk berwarna biru...huhuhu
xpe2.... tahan selagi mampu....
malas dah nk slowkn...
lantak lah korang....

HAri Nih InDaHH

pagi2 rutin mengejutkan orang...heee
"salam..dh bagun?"
"dh bagun pon"
"klo cm tu ok lah"
siap2....anta mak kje....
trus g muar...
terasa nak pusing tanjung..
wah!! kelihatan air pasang....
nk benti tapi xde teman... 
msj "wtpe?"
"men game"
"dh ciap?"
"dh,tp xsgtlh.. ktne dh?"
"dh kt mua..nk bwa g satu tmpat.nk ikut x?"
"Boleh gak"
"ok, g ciap. kang dtg ambik"
"ok.tggu kt bwh"
smpai sudah, bwk lh tmpat dituju...
besh...dapat lah tgk pemandangan yg indah,
membersihkan otak dengan hal2 yang serabut melanda.huh!
thanks teman....:)

Hari INI xsame Cam SEmalam Dan xkan SAma Cam ESok!

semalam..
byk kls..
penat naik trun tagga..
batuk melanda

hari ini...
indah
akn jd satu knagan lg
xde kls..
leh plak xmsuk kls arinih
mati sok aku..huuu huk!
mlm nih wt kje..
cm biase.. suke wt krje last minit...
(bile nk berubah nih?? blh berubh ker?? huuu)

sok...
byk sgt kls..
naik tagga lgi n lagi..
berhadapan dengan lect yg aku ponteng arini..
(harap xkne bebel) waaaa

HARI nih xde kJE cmpai Nak MeNaiP entAH pe2 JEK nih
...jika ade sesuatu yang tidak puas hati bagi lah tahu ye...
jangan dipandam seorang diri..
tapi jika xmo bagitau...
terpulang...
manusia an..
kite xleh bendung ape yang owg nk pikir...
heeeee


dah penat menaip dah!! heeee..... ape lagi ek?? blablabla.... hahaha ermmmm... BOSANNNNNNNNNNNNNNN! ok lah cau dulu ye... otak cam dah senget.hahaha jaga diri ye wahai kawan2....:-)

Rabu, 15 Disember 2010

SAKIT: PAIN

harap kawan2 ku sume sihat walafiat...
aku?? enth ler..
kurang sihat hendaknye..

akhirnya aku sakit lagi.
sakit yang beberapa bulan lalu masih terngiang2 dikepala kini menjelma lagi..
rsenye baru mggu lepas aku baik dri demam..
tapi 2hr lepas aku dijangkiti lagi..huuu
ramai kata.. antybody aku xckup kuat tuk lawan virus2 yg semakin merebak dibadan..huhu
sebab tu lah aku diserang lagi..waaaaaa


rase terseksa bila sakit nih..
tp aku tabah sesungguhnya azab api neraka dari allah lg berat...
asma aku datang lg..
terasa sesak dada ku..
macam xleh bernafas..
tp aku gagahkan jua..huu
harap aku cepat sembuh kerana ade outcome yg perlu aku siapkan..
harap En.zaki leh time outcome aku ari jumaat nih..huhu
coz aku dh anta lmbat..:-(


FOR U::

soryyyyyyyyyyyyyyyy sgtttttttttt....
coz sejak beberapa hari ni xde mse sgt dengan kamu..
keadaan ku tidak mgizinkan tuk seperti sediakala...
jika kamu tersinggung maafkan diriku ..
maaf lg jika membuatkn kamu risau..
xde ape yg perlu kamu risau coz diriku mmg begini..
dan im still alive..:-)

but... 


I REALY MISS U......

dh lme,
 xborak same2..
kua mkn sme2..
gurau sme2..
meluahkan masalah sme2..

insyallah.. one day akn dtg kite leh 
borak sme2, kua mkn sme, gurau sme n meluahkn maslah sme k..:-)

LOVE U! :-)




Jumaat, 10 Disember 2010

MY HearT

Hari ini adlah hari yang menggembirakan bagi diriku..
tapi banyak dugaan kene tempuh..
insyallah sumanya akan sempurna dengan izin Allah~~~


















thanks my HB,coz sabar gn kite... love u...:D

Sabtu, 4 Disember 2010

PUTERI @ CINDERELLA

hai all
ape cerita fantasy korang mase kecik dulu ek??
teringin gak nk kongsi kt cni..
ni pon coz aku tulis cite nih dalam keje BI aku tempoh hari..
sebenarnye aku ade berfantasy ker??
entah ek..hehehe
cite nih cm kene reka jek..haaahaaa



berbalik pd tajuk tuh...
ermmmm!
aku mmg suke tgk cite KARTON!
sampai skrg kot.heeee
kantoi sudah!!
PUTERI @ CINDERELLA??
aku suke kedua2..
ermm
jadi puteri nih mmg nmpak sumenye indah bile dalam cite karton an?
ade putera raja sukalah...
yang xley blah, akhirnya dengan HAPPY ENDING..
biaselah...
diaorg dpt bersama...





CINDERELLA plak!
ermmm
mcm2 dugaan dia dpt...
cian dia!
klo seseorg tuh tau cerita nye cm neh..
xyh cite kt cni pon, dia dh leh bygkan plot cite tersebut..hahaha





tiba hari kene wat kje tuh...
aku pon seboklah menulis cerita fantasy...
aku nk jd seorang puteri yang berani menentang musuh2nye..
(adakah aku berani menempuh dugaan mcm seorang puteri?? )
aku bukan puteri!
aku lemah!
tp aku gagah kan jugak...
harap aku reda dengan sumenye...

aku sambung lg cite tuh...
yg ak suka tgk cite cenderella tuh...
(smpai sekarang kot msih suke tgk...)
happy ending dia besh...
heheh
akhirnye... siap sudah kje aku!!
aku pun kene hantar pada lecture...
waaaa!! terasa segan lak nk hantar...
yelah entah pe jek yg aku mengarut dlm karangan tuh..! 
huhuhuhu
tibe2!!
dia berkata 


LECT: saya akan baca cerita kamu dulu IRNIYANA...
AKU: (dlm ht) OHH TIDAK!!!
LECT: (tersenyum) lalu berkata "boleh sy paggil awk dgn 'P' @ 'C' ??"
AKU: jgn2... xleh misss..huhu (muke merah kot)..huhu


adekah aku boleh digelar salah satu dari name tersebut??
ermmm...
xmungkin...
coz aku byk kekurangan...
aku xleh memuaskan ht sume orang...
n aku hanyalah manusia biase...
pe pon...
AKU ADALAH AKU!!
CAYOK2 YANA!!..


:)



Jumaat, 3 Disember 2010

(^_*)

Haritu kita jalan sekali, bez kan jalan sambil bergurau..
Tp lg bez awak kasi hadiah tu, tu lah hadiah yg paling saye tak boley lupa..
Senyuman manis awak..
Esok2 bile saye xley jalan, saye nak awak iringi saye, mase nie saye dah tak boley nak panggil awak mcm slalo, awak yg kena datang..
Mase nie gak saye nak hadiah lg tp saye dah tak nak senyuman awak tu..
Saye nak Al-Fatihah..
Awak bacekan tuk saye ekh sbb saye dah xboley bace sndiri
Pastu, biler ader owg letak saye bawah papan, awak jangan nangis @ cari saye sbb saye dah xley tego awak..

Janji ekh!!! Frenship 4Ever...








 

Pengikut Yg SeTia