Khamis, 16 Mei 2013

Bulu-bulu di pakaian hitam..

Assalamualaikum..
haii korang sume..
rini aku nak kongsi pasal benda yang menyerabutkan kepala aku sebelom nih..
sekarang dah jumpa petuanya.hehe

ok. Pada aku, habuk @ benang @ bulu kucing @ kapas @ tisu (lupe nak kuakan sebelom basuh) yg melekat pada pakaian hitam tuh merupakan masalah yg amat besar.
SEBAB = dah lah susah nak hilang, pastuh kalo nak pkai pon cam ade yang kurang.. mesti terpikir "orang lain mesti tengah tengok aku dan mengata, MALUNYE! ".

Ada cara lain sebenarnya nak hilangkan bende2 tuh, sama ada guna roller @ soletip.
roller tuh aku xpenah gune, tapi soletip aku penah guna. tapi pada aku hasilnya xmemuaskan dan kene standby soletip yg banyak.

Hari minggu yang lalu, aku dok berjalan kat banda, cuci mate. tetibe terberenti kat satu kedai tuh, cam best jek tgk uncle tuh pot pet pot pet, aku pon dengo lah.. dia terang gituh n gini.. pastu haty aku pon tertarik nak beli 1, sebab tengok cam hasilnye amat memuaskan. yok tengok hasilnye..


SEBELUM

ni sua yg cotton tuh tau..

SELEPAS



Ok, gamba yg bawah ni baju pulak, aku saja nak try kat baju nih, ni baju tok keje. oleh sebab kilat2 tuh berterabur & lekat kat tempat len bile siap basuh tuh, aku pon segan nak pakai. Tapi hasilnye boleh membuatkan aku nak pakai balik baju nih ..hehe (sory aa uncle! saya memesongkan sedikit ye.haha)

SEBELUM

bahagian hadapan


SELEPAS



SEBELUM

bahagian belakang



 SELEPAS


OK!! ini lah bende alahnye yang aku gunekan dengan mudahnye.ngeh2 kita hanya perlu memasukkan tangan (macam pakai sarung tangan tuh & siap ade lubang tok ibu jari tau. )
pastu kita perlu mengosokkan di atas baju@ape pon yang korang nak bersihkan . kalo sekali xbersih, ulang beberapa kali.  kalau banyak habuk lekat pd sarung tuh, korang just perlu bersihkan pakai tangan dengan menyapu tangan korang kat atas tuh. (betol kot ayat aku nih, kalo xbetol korang faham2 kan jek lah.haha)



ade orang kate ade jual kat cosway, tapi aku xtau lah pulak same @ x. sbb aku xpenah masuk pon kedai tuh lagi kn beli brg diorg..ngeh2 so klo korang nak try leh lh tanye kat cosway. @ pon korang g jln2 terjumpa ker, leh lah beli.. hasilnye amat memuaskan (berkata sbb dh pakai.hehe )
@ korang xjumpa korang blh pm aku yek.
harganya amat berpatutan & tahan lama! ^_^


GOOD DAY! HAPPY READING!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut Yg SeTia