Rabu, 18 Disember 2013

MELAKA

Assalamualaikum..
hei korang..
rini aku nak bawak korang jalan2 makan angin dekat melaka..
haha
tapi.. tengok gamba aku jalan jeklah.. kalo korang nak jalan gak.. meh turun Melaka ye..
setahun lebih aku dekat Melaka bertapa, baru la ni sempat nak update..
Maaf Maaf Maaf..hihi ^_^

Meh layan gamba2 yang aku sempat ambik.. kebayakannya tempat yg popular lah kt Melaka..
boleh bawak anak2 @ family korang jalan ye.. ;)


Jonker Street..

Kat sini korang boleh cari souvenir, macam2 jenis ada.. serius aku tak tipu..
mmg byk souvenir shop kt sini..dari yg kecik2 - ke baju pon ada..
aku suka jalan malam kat sini.. xpanas & malam minggu diorg ade wat cm pasar..
tp mostly Cina lah.. (Friday Night- Sunday Night only)

 Salah satu souvenir Shop & Souvenir yg comel tuh..


Jonker Boutique Hotel
kalo korang terasa penat n nak rehat.. boleh lah chek-in sini kot..
tapi aku rase kalo malam minggu penuh.. sbb ramai gila pelancong booking dulu.. awal2 korang booking lah ye..

 Ini Banda Merah daku panggil.. hehe (sesedap rase jek tukar2 ye)

 Pemandangan waktu malam mmg BEST!.. 
aku biasa jalan kaki k kat sini.. jalan kaki..! hehe
pemandangan dia lawa.. + dengan beca yg blink2 tuh.. mmg lawa..

sory.. interfrem seketika..hihi



Melaka River Cruise
rasa camtuh lah kot namanya..
kat sini menenangkan hty aku yang xberapa nak best.. 
walau nampak simple tapi.. bangunan kedai lama tersebut menaikkan lagi semangat romantik kat situ..
+ lagi kat situ ada beberapa kedai yg halal, leh kita makan+menikmati pemandangan malam..
serius romantik.. walau aku bukan lepak dgn yg tersyg..hahaha


 ok ini bot yg korang boleh naik utk pusing+lihat apa yg ada kt situ.. xsilap RM10 kot.. 

dan banyak lagiii..
kemudian aku update lagi ye..
gamba kekurangan.hihi 
JOM jalan MELAKA..!

tlg promote Melaka plak..haha 

Happy Reading!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut Yg SeTia