Selasa, 14 Mei 2013

Perempuan VS Lelaki

Perempuan & lelaki.. (bg highlight sikit ek..ngeh2)
sememangnya berbeza dari segi ape pon.. Perangai, sifat, kegemaran, dll.
Tp kat sini aku nak kisah kan pasal cinta @ situasi @ perjalanan cinta dua jantina nih..

Kisah 1
Ada 1 hari tuh aku kua g jmpe schoolmate. memang dah lame gile xjumpe dia. memang dia lain jantina lah gn aku.hehe dok borak2 + makan2, TERTANYA pasal gf dia. Maklumlah dah lame xjumpe kn, sejak dia single & now ade gf, so teringin mengenali si kekasih hatinye walau nyatanye memang aku xkenal..waahaha Schoolmate aku pon bercerita yg lebih kurang begini lah kot " Dia balas mesej aku lambat lagi2 kalo dia tengah tgk tv or ape pn, dia jarang contax aku, kalo dia nak g mane pon x tak khabar kat aku n bla2".

Kisah 2
Yang nih psl kawan aku gak n dia pon lelaki. (kita utamakan lelaki dulu eh..hehe) 
Nih pon dh lame gak xjumpe. so bile jumpe tuh mmg macam2 cite lah kn.haha yg dia nih pulak bercerita lebih kurang begini " kul 10 mlm aku mesti dah kene kat rumah, klo tak dia bebel sampai esoknye pon xberenti n bla2".

Kisah 3
ok yang nih kisah perempuan ye.hehe si gadis pn bercerita lebih kurang begini " Dia dh tau aku kat rumah sorang & perlukan teman , teman dalam mesej @ call je kot, Bf aku xde contax aku pon mase tuh, dari siang ke malam. " dgn nada yg hampa. 

Kisah 4
si gadis pn bercerita " dia kalo kua kekadang dia xreport pn kat aku, tetibe blh tersampai kt tempat tuh, kang bile aku call bgtau dia tgh wat itu ini kat sini, sape xmarah kan."




FINALLY!

Cuma korang kene lah hargai ape yang korang ada. bak lelaki bak perempuan. if korang bz sgt pon. just text @ call diorg utk tnye khabar berita si dia pd hari tuh. 
Cam aku sebagai perempuan, aku nak si dia sentiasa ada dgn aku, walau nyatanye jarak kami sgt jauh. hanya sekadar text or msj tuh dah cukup wat ht kita berbunga.^_^
hari kerja mmg lah dah bz kan, hari cuty tuh ambik lah peluang tok msj @ call dgn si dia. kongsi cerita masing2, kn sweet cm tuh.. kekadang ade sesetengah perempuan lebih suke msj, sbb diorg ckp msj leh simpan, time rindu kita leh tgk n bace balik n wat kita senyum sorang2. YEE ITU SESUNGGUHNYE BETUL pd aku. sebab aku jenis yg cam tuh.
 Gf @ Bf kenalah selalu anta report, walau sekadar " syg, i nak kua jap ye g mkn, pstuh i nk g bengkel n bla2". takdelah kita rase risau jek kan.

Satu lagi yg aku rase dua2 pnh kene kot (kot lah). Mase si dia ade elok jek tunggu si bf@gf msj or call, smpai penat tunggu dh, xde jgk bunyi hp tuh. kekadang sampai lupe letak hp tuh kat mane. Pastu si dia merajuk, senyapkan diri, msj x reply, call xberangkat, off hp skali (haa rasekan lah sape yg penah kene ye, pdn muke korang..wahaha) , pastuh si bf@gf nih blh tnye plak knpe walau mereka dah tau si dia nih jenis yg cmner. Bile org tuh xde gn dia baru nak sebok mencari.(itu perkara biasa)

haa ade satu lagi, agknye kn lelaki nih xleh ek msj gn gf diorg mse kt lua (ok! yg nih aku yg kene ), aku tgk mmbe2 aku yang lelaki nih, selalu jek msj gn gf diorg bile kt lua, xkacau ape pon kn. still lagi leh borak2 + gelak2 sume bagai. kalau kami orang perempuan plak.. on jek reply msj si bf bile kt lua gh lepak gn kwn2 ke ape ke. kalo kat rumah tuh bile msj gn si dia sambil si dia tgk movie ke tgk tv ke, mmg berjanggut lah tuggu reply msj.
aku rase cam kene jadi mase 1st kenal dulu ala time2 dia tgh mengayat, xkire mane tempat pn sempat reply msj. sentiasa jek hp ade kat tgn. (blm couple mmg gtuh, dh couple hampeh)

aku nak tekankan kat sini, sebenarnye dua2 same kene perkara yang sama. bukan nak kate "sume lelaki mmg same @ sume gurl mmg same"
ayat itu aku dah boleh ubah sekarang bile aku ramai kawan..ngeh2
soory ye wahai sang lelaki. saya xmenyalahkan awak sume dah.. hanya "sesetengah" sahaja ye.. (ayat nih ditujukan pada diri sendiri.haha)
Allah itu maha adil.. Dia bg samarata, supaya dua2 jantina dapat rasa.
 Allah juga menjadikan setiap manusia itu berbeza dari semua segi. kenelah redha dengan sume tuh.
so kalo dah syg tuh telan jeklah kn, sabo bebanyak. moga ada perubahan yang positiv dengan ape yg korang lalui di alam percintaan.
**utk diri sendiri gak..^_^



Happy reading all.. thanks..













Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut Yg SeTia