Ahad, 4 Mac 2012

Pelukan erat ibu selamatkan bayi

  EDISYAH bersama isterinya Salmiah melihat          
 kereta mereka selepas terhumban ke dalam Sungai Padang, dekat Simpang Empat, Kangar, semalam.
                    



Kereta dinaiki tiga sekeluarga terbabas ke dalam sungai selepas dirempuh motosikal 
KANGAR: Tindakan seorang ibu memeluk erat bayinya yang berusia empat bulan apabila kereta dinaiki mereka terjunam ke dalam Sungai Padang, Simpang Empat, dekat sini berjaya menyelamatkan nyawa anak kecil itu, semalam.
Salmiah Salim, 27, memeluk erat bayinya, selepas kereta dipandu suaminya, Edisyah Hashim, 27, hilang kawalan sebelum terbabas dan menjunam ke dalam sungai yang terletak 100 meter dari rumah keluarganya, di sini.
“Saya tergamam ketika itu dan cuma memeluk anak saya dengan erat kerana bimbang terlepas,” kata Salmiah yang kelihatan masih trauma dengan kejadian itu. 

Salmiah yang juga staf Jabatan Audit bersama bayinya, Muhammad Firas dan suaminya terselamat dan tidak mengalami kecederaan. 

Kejadian berlaku jam 1.30 tengah hari semalam selepas kereta dipandu Edisyah dari arah Simpang Empat menghala Sungai Padang terbabas sejurus terbabit kemalangan dengan sebuah motosikal yang dipandu seorang remaja lelaki.

Ketika itu, kereta PERODUA Kancil dipandu Edisyah dikatakan cuba membelok ke kanan untuk memasuki simpang menghala rumah mentuanya, sebelum motosikal terbabit yang dipercayai mengekori rapat terus merempuh bahagian pintu sebelah kanan kenderaan. 
Kedua-dua kenderaan kemudian hilang kawalan sebelum masing-masing terbabas ke bahagian kanan laluan dan terus terjunam ke dalam sungai di situ. 

Edisyah ketika ditemui berkata, dia bersyukur kerana mereka sekeluarga selamat dalam kejadian itu. 

Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Rusli Yahaya, ketika dihubungi mengesahkan pihaknya belum menerima sebarang laporan berhubung kes terbabit. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut Yg SeTia